04 March 2009

Bila Anwar berbicara tentang moral

Berikut adalah petikan dari satu artikel dari Anwar Ibrahim di Utusan Malaysia hari ini; " Pakatan pembangkang mahukan DUN Perak dibubarkan & pilihanraya negeri diadakan kerana kami mempunyai kekuatan moral & keberanian untuk berdepan rakyat"

Sungguh pelik dan geli hati bila membaca kenyataan orang yang tak bermoral bercakap tentang moral. Dalam satu lagi kes yang melibatkan reputasi moral ADUN Bukit Lanjan, pendekatan penasihat PKR dalam menangani isu anak buahnya itu sungguh berlainan. Bila kena batang hidung sendiri, habis satu negara diporak-perandakan semata-mata untuk meraih simpati. Bila kena anak buah, terus dinasihatkan "bercuti" dan sebagainya.

Jika benar beliau berani berdepan dengan rakyat, janganlah kita lupa yang beliau jugak berani mengada-adakan "rancangan 16 September" yang sudah terbukti gagal. Beliau lah yang mula-mula menjaja idea lompat melompat ini. Ikut fahaman Anwar Ibrahim jika BN lompat ke Pakatan maka itu adalah tindakan mulia dan dipandang tinggi, tapi jika sebaliknya berlaku, pelbagai tomahan dan segala yang negatif dihamburkan, lihat sahajalah apa yang berlaku di Perak sekarang.

Wahai Saudara Anwar Ibrahim, cakap tuh biarlah berdisplin, jangan sekadar sedap mulut sahaja.

No comments: