26 June 2007

Zahrin Yassin - Bodoh Tak Bodoh Tapi Bodoh

Dipetik daripada: http://www.kpmu.net/

Hari ini saya merasa amat terpanggil untuk menulis mengenai seorang penulis yang selama ini berselindung di bawah nama pena Sang Kelembai. Tentu ramai yang membaca blog-blog tahu akan nama penulis bloG Sang Kelambai.

Jika kita baca kebanyakkan penulisan beliau adalah merupakan penulisan yang banyak menyerang keperibadian Perdana Menteri dan kebanyakan tulisannya adalah merupakan tulisan yang tidak berfakta dan merupakan kutipan dari cakap-cakap di kedai-kedai kopi.

Ramai di kalangan orang-orang UMNO yang mengetahui nama Zahrin Mohd Yasin (Sang Kelembai) kerana muka Zahrin ini berada di mana-mana sahaja , sebelum beliau disingkir dari UMNO.

Malah kehadiran beliau di dalam UMNO , maksud saya adalah apabila beliau menjadi ahli UMNO , beliau adalah merupakan orang yang sentiasa memberikan masalah kepada UMNO.

Kepakaran penulisan beliau tidak pernah digunakan untuk menghentam pembangkang atau pun untuk membantu UMNO dalam bidang penulisan. Ketika itu beliau hanya lantang bercakap dan memberikan maslah kepada pemimpin UMNO.

Jika kita tanya kepada orang UMNO yang mengenal Zahrin, semuanya akan memulakan dengan hembusan kebosanan...ahhhhh Zahrin ..dia tuh........bukan boleh pakai sangat.

Di dalam laman Sang Kelembai kita hanya dapat membaca hasutan demi hasutan dengan satu nawaitu sahaja adalah untuk memburukkan Pak Lah. tak ada lain melainkan meluahkan perasaan kebencian terhadap Pak Lah, di mata Zahrin Pak Lah sememangnya yang terburuk pernah wujud dalam kehidupan beliau.Lebih buruk dari Chin Peng mahu pun Hitler.


Jelas disini kita dapat membayangkan betapa setiap hari jiwa dan Nurani Zahrin terdera dan tersiksa apabila memikirkan tentang Pak Lah.


Ada juga yang bertanya.......apa kerja Zahrin ini? Lawyer ...Engineer ..... Editor ....Doktor ....? Apa kelulusan zahrin ini ...Degree... PHD ....? Bagaimana Zahrin menampung kehidupan beliau, apakah hanya dengan mempunyai blog Sang Kelambai , beliau boleh menampung kehidupan beliau.?


Baik sangatkah Zahrin ini...? Alim sangat kah Zahrin ini....?

Hanya oranbg UMNO yang mengenali beliau boleh menjawab persoalan ini.

Dasyat sangat kah Zahrin ini menulis ? tanya seorang kawan yang tidak membaca blog Zahrin? Boleh kah dia menulis ? tanya kawan ini lagi . Kawan ini adalah bekas wartwan dari akhbar Watan yang merupakan kawan kepada Zahrin juga.

Di pendekkan cerita, siapa sebenarnya Sang Kelembai.... Benarkah Blog ini adalah Blog Zahrin....?

Zahrin jangan temberanglah , kami bukan satu hari dalam alam siber ini , bukannya semalam atau minggu lepas di alam siber ini. Mungkin Zahrin yang baru di alam siber ini , lebih baru dari blog yang beliau akuai bahawa blog itu milik beliau.

Kami tahu , kami kenal Sang Kelembai....namun kami tak perlu menulis atau mahu berlagak hero di sini dan tidak mahu terlalu over mengaibkan Zahrin, kami tahu siapa sebenarnya penulis Sang Kelembai. Kami tahu lenggok penulisan dalam Sang Kelembai . Zahrin sendiri tahu siapa yang menulis dalam Sang Kelembai.


Zahrin hanya menulis menggunakan Hand Phone...kau tulis ini dan kau tulis itu..kau kata macam ni kau kata macam tuh.....kau goreng aja sikit...ok nanti kita jumpalah kat kedai mamak kat UK Hxxxx.

Zahrin faham apa yang kami maksudkan.

Baru ini dalam blog Sang Kelembai, sibuk betul si Zahrin dengan cerita dan gesaan agar Pak Lah agar berkahwin segera dan mendedahkan , kononnya Pak lah nak Kahwin dengan si anu lah si ini lah.....

Kalau Pak lah kahwin, memang patut lah Pak Lah Kahwin , sebab dia pun bujang...tak ada persoalannya yang sesiapa perlu pertikaikan. Pak Lah ada hak untuk berkahwin. Yang Zahrin sibuk sangat ini kenapa?

Apakah mungkin Zahrin mahu menggunakan perkawinan Pak lah sebagai lesen bagi dia mengahwini kekasih nya yang di bawa ke hulu ke hilir tuh.....(tak perlu sebut nama) Zahrin pun tahu , ramai UMNO Cheras tahu si Sang Puteri dahulunya dari Pulau Lagenda Langkawi.

Kalau Pak Lah Kahwin , dia bujang...kalau Zahrin kahwin...masalah juga ..dah ada nak cucu.Tak kan nak biarkan cucu tenguk nenek kejar atuk keliling kampung kerana atuk nak kahwin. Kahwin tuh boleh lah kahwin, orang Islam bolehj kahwin empat.

Yang seronoknya apabila budak-budak Puteri UMNO bercerita sesama sendiri...ishhh apalah yang dilihat oleh si anu tuh kat Zahrin..cakap besar... mulut besar ...perut besar ..ah tentu lah si anu tuh tenguk pada yang besar-besar saja kot.......

Zahrin ni...siapa yang dia suka? pemimpin mana yang dia suka? Sekarang dia suka Tun lah,,,,,dulu dia juga tidak suka Tun...Dialah juga yang hantar surat layang mempertikaikan tingkah laku anak perempuan Tun pada satu perhimpunan Agung UMNO....Tak begitu Zahrin....? Sehingga ada surat layang yang di buat menceritakan tentang tingkah laku Marina yang kononnya Marina ini kaki arak Dll..Tak gitu Zahrin....

Sudah-sudahlah Zahrin...jika ada orang baca blog Sang Kelambai bukannya nak tahu apa yang Zahrin arah untuk tulis, tetapi nak tenguk akan kebodohan Zahrin memberikan arahan.Yang membaca sekarang bukannya bodoh...Mereka dapat bezakan yang mana bodoh yang mana tidak bodoh. Walaupun Zahrin mengakui bahawa dirinya tidak bodoh tapi bodoh lah tuh......macam anjing menyalak bukit.

No comments: