31 July 2008

Siapa Dr MOHAMED OSMAN HAMID?

Berikut adalah beberapa fakta yang amat menarik tentang Dr MOHAMED OSMAN HAMID yang telah dialihbahasa dari text asal di blog rockybru

1- Dr Hamid pernah berkhidmat dengan sebuah organisasi bernama Regional Islamic Da'wah Council of South East Asia and the Pacific (RISEAP) dari tahun 1993 hingga 1995.

Senarai Pendaftaran Doktor, Majlis Perubatan Malaysia

Berikut adalah maklumat lanjut tentang RISEAP

Regional Islamic Da'wah Council of Southeast Asia and the Pacific (RISEAP)

2 - Secara kebetulan pula DSAI pernah menjadi Ahli Majlis Tertinggi RISEAP pada ketika itu. Nama dan jawatan beliau sebagai Ahli Majlis Tertinggi RISEAP ada disebut didalam buku

Islam in Malaysian Foreign Policy

3 - DSAI juga pernah menghadiri sidang "2nd World Peace Forum" pada 17 June 2008 di Jakarta baru baru ini. Hadirin dari Malaysia yang lain adalah Abdullah Muhammad Shafiq Ong dari RISEAP sendiri.

Senarai hadirin untuk The Second World Peace Forum

4 – Selepas meninggalkan RISEAP, Dr Mohamed Osman Hamid telah bekerja selama 4 tahun di Sarawak sebelum kembali bertugas di Kuala Lumpur. Berikut adalah maklumat pendaftaran beliau yang terkini.

THAN AUNG @ MOHAMED OSMAN HAMID

UNIVERSITY OF RANGOON-RANGOON MEDICAL COLLEGE

DATE OF
FULL REGISTRATION: 09-12-2005

Current Registered Practise (2008):

Hospital Pusrawi s/b
Lot 149, Jalan Tun Razak
50400 Kuala Lumpur
WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR

Bolehkah sesiapa dapat memberikan penjelasan, apakah hubungan antara Dr Mohamed Osman Hamid dan DSAI, lebih-lebih lagi ketika mereka berdua masih di RISEAP pada awal 90an and akhir 80an?

Bolehkah sesiapa juga dapat memberikan penjelasan tentang wujudkah sebarang perhubungan antara Dr Mohamed Osman Hamid dan Saiful, ketika di RISEAP atau di Universiti Malaya, kerana disitulah beliau bekerja selama 5 tahun, antara 2003 dan 2007?

Tapi yang memang jelas DSAI adalah seorang yang amat berpengaruh dan mempunyai ramai rakan yang juga berpengaruh termasuk di dalam International Monetary Fund (IMF), World Bank, the US State Department, the World council of Mosques dan juga RISEAP.

Semua ini membuat saya terfikir yang sejauh manakah konspirasi ini akan berterusan dan apakah tujuan sebenar DSAI kerana setakat ini beliau telah berjaya meraih pandangan dan sokongan masyarakat bukan sahaja di Malaysia malah juga di peringkat antarabangsa dengan isu-isu sensasi yang ada kaitan dengan beliau.

Sandiwara-sandiwara begini membuat saya semakin meluat. Seperkara lagi yang amat menjengkelkan saya adalah ketidakupayaan mereka untuk menceritakan perkara yang sebenarnya. Asyik-asyik menipu.

Cukup untuk hari ini

Hidup Malaysiaku!!!

No comments: