13 February 2009

Mufti Perak Pula Dimaki Penyokong-Penyokong Pakatan Rakyat Yang Taasub

Saya sedih dengan perkembangan terkini di Perak. Mula-mula Tuanku Sultan Azlan menjadi sasaran pelbagai tomahan dan kejian penyokong-penyokong Pakatan Rakyat semata-mata kerana tidak membenarkan lagi pemimpin-pemimpin mereka berkuasa di Kerajaan Negeri Perak. Jika ikut "hukum" mereka, segala yang tidak menyebelahi mereka akan ditafsifkan sebagai haram (dalam isu lompat parti keluar dari Pakatan Rakyat), menipu (jika kalah dalam pilihanraya, SPR menipulah, undi hantulah), kafir (dalam kes mengkafirkan ahli UMNO) dan macam-macam lagi.

Yang terkini, Mufti Perak Dato Seri Hj Harussani b Hj Zakaria, lihat sahajalah buku pelawat online di laman rasmi Jabatan Mufti Negeri Perak. Berikut adalah antara komen-komen yang yang tak sepatutnya dibuat oleh mereka yang lebih taasub kepada pemimpin parti pembangkang dari ulama itu sendiri, Astagafirullah;

1.Dato' Mufti..manusia semua setaraf kecuali amal kepada allah swt..Ilmu saya tidaklah setinggi dato mufti.Saya meluat dato' mufti

2.Mufti......apa ada pada mufti.....kalau macam ni....

3.Kenapa aku benci sangat dgn Mufti P.cacai UMNO ni. ??? Eh....kau ni nak juangkan Islam ke dan pertahankan melayu cabuk ka ??

4.aku tak faham ada yang masih nak backup mufti perak kita ni.. jelas die keluarkan kenyataan bukan kerana Islam, tapi untuk kepentingan lain.
siap cakap jangan hina caci orang alim seperti mufti kita ni.
korang tak belajar sejarah islam ke, seorang alim ulamak yang mempunyai beratus ribu anak murid pon bleh mati dalam kafir.. inikan pulak seorang mufti yang suka2 hati keluar kenyataan bukan kerana menegakkan dasar Islam.

5.Ulama akhir zaman ulama fulus fi dunnia wal mampus bil akhirat....Dato' hasussani, ingat anda akan dihisab terlebih dahulu di akhirat kelak. adakah dato; sudah mencegah amal makruf nahi mungkar oleh pemimpin BN/UMNO skrg ni? Nasihat kepada kebaikan cthnya suruh pemimpin tutup aurat ker dan lain-lain lg.

6.Apa sebenarnya tugas mufti? Makan gaji buta ker? tak ada ke buat sesuatu. Mana lebih baik, mencegah dengan tangan atau niat atau perbuatan atau buat bodoh ajer kemungkaran depan mata? Sila jawab..................

7.Teman nak ucapkan tahniah lee krn dapat gelaran tokoh maal hijrah.
Mu suruh rakyat jelata taat pada pemimpin yang isteri sdr pun x tutup aurat?
mu x nasihat paklah ke, minta isteri dia pakai tudung?
mu x nasihat najib ke, minta isteri dia pakai tudung?
mu x nasihat s_ _ _ _ _ ke? minta isteri dia pakai tudung?
atau mu takut hilang pangkat?
Perkara remeh temeh tutup aurat pun xleh nak pimpin isteri sdr, mu nak suruh rakyat jelata taat pada pemimpin mcm tu?
mana kitab mu bljr?
hadis mana? ayat al quran surah apa?
kalu ada bgtau,blh la teman tlg2 photostat utk diedarkan di masjid setiap kali jumaat.
Kalu mu blh jawab, mu jawab la, teman mengharap sgt ni.....

7.kau bukan sahibul samahah mufti perak tapi saahibul sahamah mufti yang kejor reta dunia and jadi penjilat raja yang zalim dan pemimpin tamak kuasa yang kepala hotak tarok kat lutut mcm najib altantuya al-mongolia. kemak.

8.Assalamualaikum pejuang2 Islam and Penyokong Islam PR,

>>Kita tak yah bagi cadangan atau kutuk2 dia nie buat perabis beras saja...
Cuma kita tanya soalan2 banyak yg ada sangkut bab nie..
kita tengok mufti nie ikhlas tak untuk nak jawab...kalau jawab..barulah kita bagi gelaran pejuang Islam sejati...tu pun kita tengok jawapan lah..kalau hampeh ..nilailah sendiri tahap mana ilmu dia.

Soalan aku...
1) Berapa ramai dah Murtad kat Perak la nie?? Apa tindakan mufti atau nak suruh kami nga-nga saja kaa.
Dulu 250ribu org..tapi sekarang mungkin dah cecah guiness book record??

9.Gambar lu berpeluk dengan Zambri adalah sesuatu yang amat2 memalukan.Jijik aku tengok muka mufti yang sperti engkau ni...baik ko tampal jer muka ko dengan kulit B*b*...tugas kau berkaitan agama.tak perlu ko mencampuri urusan politik.Satu soalan aku kat kau, ADAKAH SULTAN TERKECUALI DARI MEMBUAT KESILAPAN MAHUPUN KEZALIMAN.ADAKAH MEREKA INI JUGA TERLEPAS DARI AZAB API NERAKA???JIKA SULTAN MEMBUAT KESILAPAN CONTOHNYA BERZINA,KITA SEBAGAI RAKYAT MENEGUR KESALAHANNYA, ADAKAH KITA DIKIRA MENDERHAKA??? KEANAPA DERHAKA KEPADA SULTAN SAHAJA YANG KO BISINGKAN, SEDANGKAN RAMAI YANG DERHAKA PADA AGAMA ISLAM ITU SENDIRI KO TUTUP MULUT??? BODOH PUNYA MUFTI!!! KO NI MEMANG BANGANG DAN BARAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: