23 April 2007

KUALA LUMPUR, 20 April (Hrkh) - Proses penamaan calon Dewan Undangan Negeri (Dun) Ijok yang berakhir pada jam 11.00 pagi semalam diserikan dengan lagu-lagu sinis menghentam Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak yang dinyanyikan oleh ribuan penyokong Parti KeADILan Rakyat (KeADILan) di hadapan Dewan Orang Ramai, Batang Berjuntai.

KOMENKU:
Bila bertanding dengan parti lain tak pulak jadi kecoh macam tu. Bak kata perpatah Melayu “ Bapa Borek , anak rintik”.


Kehadiran Najib dan isterinya Rosmah Mansor mendapat perhatian yang cukup kuat dari penyokong KeADILan yang bersorak menghentam Najib berikutan pemimpin nombor dua negara itu enggan menjawab tuduhan yang dikaitkan dengannya dala isu pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaaribu.
KOMENKU:
Apa kena mengena dengan DS Najib? Dia jawab pun bukan orang nak percaya, pasti fitnah berterusan. Pembangkang memang hati busuk!!
'Kapal selam', 'Mongolia', 'Altantuya' lagu perli Najib


Ketika mula melintas masuk ke dalam dewan selepas selesai pengumuman yang dibuat oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Najib diperdengarkan dengan lagu-lagu yang menyebut antara lain nama 'Altantuya', 'C4', 'Mongolia', 'Kapal Selam' dan tidak kurang yang menyanyi sambil mendesak Najib menjawab tuduhan itu.
KOMENKU:
AZMIN ALI yang kaya raya tu kena tak persoalkan? Dia kan pernah bekerja dengan ANWAR IBRAHIM dulu, mesti ada connection. Tapi bukan kerja penyokong kerajaan memfitnah orang.Agaknya bisnes apa yang dia buat sebelum dibuang daripada jawatan SUSK TPM. Gaji gomen berapa sangat!!


Suasana menjadi tegang bila mana beberapa pegawai polis yang kelihatan tidak senang duduk dengan penghinaan yang dibuat penyokong KeADILan itu ke atas Najib cuba meminta penyokong berdiam.
KOMENKU:
Orang yang menghina orang lain mungkin lebih hina daripada orang yang dihinanya.
Surah Al Ahzab: 58
“ Dan orang yang menyakiti orang mukmin, lelaki atau perempuan, tanpa adanya sesuatu yang mereka lakukan, maka orang yang menyakiti itu menanggung kebohongan dan dosa yang nyata”.

Surah Al Hujurat :12
“Wahai orang yang beriman!Jauhilah kebanyakkan daripada sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa dan janganlah kamu mengintip atau mencari keaiban orang; dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengah yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah penerima taubat , lagi Maha Mengasihani”.


Tanpa menghiraukan arahan pihak polis itu, penyokong meneruskan nyanyian kali ini lebih kuat lagi bila mana Pemangku Ketua Angkatan Muda KeADILan (AMK), Shamsul Iskandar Mat Akin dan N.Gobalakrisnan serta Naib Presiden KeADILan, Xavier Fernandes memberi 'signal' kepada penyokong untuk menguatkan nyanyian itu.

No comments: