20 April 2007

Rombakan Kabinet Selepas Ijok:Najib Akan Pindah Kementerian?SMS keempat yang dikirimkan oleh Toyol saya awal pagi semalam mengatakan bahawa satu rombakan kabinet yang agak kecil mungkin dilakukan selepas PRK DUN Ijok.

Diakenababe:
Kemende le engkau ni Ron tak habis-habis dengan spekulasi! Dulu heboh gak pasal rombakan kabinet, tapi senyap je. Ni timbul balik. Engkau ni macam terkilan je…(teringin nak jadi Menteri?)


Senator Tan Sri Mohammad Muhd. Taib, Ketua Penerangan UMNO Malaysia, diura-urakan menjadi Menteri Pertahanan.Ura-ura ini menimbulkan spekulasi terhadap Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak, yang juga Menteri Pertahanan.Kalaulah ura-ura mengenai Tan Sri Muhammad ini jadi kenyataan, ke kementerian manakah Datuk Seri Mohd. Najib akan berpindah?Mungkinkah beliau akan berpindah ke Kementrian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah? Atau, mungkinkah Datuk Seri Mohd. Najib hanya akan bertugas sepenuh masa sebagai Timbalan Perdana Menteri sahaja?Spekulasi ini sedang hangat diperkatakan, terutama sekali bila Datuk Seri Mohd. Najib kini sedang diserang secara bertubi-tubi oleh pihak pembangkang atas tuduhan bebrapa penyelewengan membabitkan Kementerian Pertahanan.Serangan sebegini tidak pernah berlaku sebelum ini. Jadi, mungkinkah ianya memang disengajakan oleh sesetengah pihak yang berkonspirasi dengan pembangkang semata-mata untuk mencemarkan kredibaliti dan integriti Datuk Seri Mohd. Najib sebagai tokoh nombor dua negara? –

Diakenababe:
Kemende le sangat serangan tu? Tiada bukti pun, pandailah engkau nak laga-lagakan dalaman UMNO. Pembangkang yang sengaja buat cerita , mereka ni menjadi api dalam sekam . Saja nak pecah belahkan UMNO.

No comments: