16 February 2007

Ezam: Keputusan saya muktamad

Oleh FATHI ARIS OMAR

Bekas ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) Ezam Mohd Noor tetap bertegas meletakkan jawatan di peringkat negeri dan bahagian seperti yang diura-urakan sekarang.

Ezam berkata surat peletakkan jawatannya, bertarikh 11 Feb, telah dihantar kepada ketua perhubungan Selangor negeri itu Tan Sri Khalid Ibrahim.

"Terpulang kepada Tan Sri untuk memaklumkan kepada PKR pusat," katanya kepada mStar Online tadi, apabila diminta mengulas kenyataan beberapa pemimpin PKR yang menafikan berita tentang perkara itu.

Semalam naib presiden PKR Mohd Azmin Ali dan ketua penerangan Tian Chua menafikan perkembangan terbaru itu kerana mereka tidak dimaklumkan secara rasmi.

Ezam berkata beliau tidak memaklumkan kepada pemimpin pusat PKR kerana jawatan-jawatannya hanya di peringkat negeri.

Terbaru, Khalid sewaktu bercakap kepada The Star hari ini berkata: "Kalaupun ada, saya akan memanggil mesyuarat perhubungan negeri untuk mempertimbangkan perkara ini."

Ditanya tentang penafian Khalid itu, Ezam berkata: "Mungkin beliau belum baca atau belum menerima surat itu. Saya hantar melalui seseorang, saya sendiri tidak berjumpanya."

Komen: Tu la Ezam, habis madu sepah dibuang, dulu hang kerja setengah mati membela DSAI, la ni dia diam seribu bahasa . Pujuk hang jauh sekali. Keluar je dari parti yang TIDAK Adil tu. Depa ni semua nak himpit DSAI je, bukan nak buat kerja. Lagipun parti tu takde masa depan. Cakap berdolak dalik. Semua tak ngaku….nak tutup kelemahan parti le tu.

Disoal kemungkinan peletakkan jawatannya ditolak atau wujud rundingan agar beliau kembali aktif dalam parti, Ezam berkata: "Kali ini keputusan saya sudah muktamad."

Komen: Baguih la tu buang masa hang saja.

Tambahnya, beliau kini lebih menumpukan kerja dalam Gerakan Demokrasi dan Anti Korupsi (Gerak), sebuah NGO yang ditubuhkannya dan dilancarkan pada 2005.
"Saya rasa peranan saya lebih berkesan melalui Gerak. Lebih-lebih lagi sekarang banyak isu rasuah dalam kerajaan," katanya.

Komen: Dulu masa DSAI jadi TPM takde rasuah ka?

Awat bila dia keluar baru nak bising, dulu dia tak nampak ka? Atau dia rabun? Hang dulu pun kerja gomen kan? Hang buat apa? Tak nasihat Boss suruh siasat ka? Oh ya, masyuk jugak kot, tak pa la yang tu hang jawab pada diri sendiri la.

Ezam juga berkata beliau tidak senang gelagat beberapa pemimpin peringkat pusat yang didakwanya "kehilangan fokus, berfikiran sempit, pentingkan diri sendiri dan hanya mahu dekat dengan (penasihat PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim."

Komen: Memang depa la ni nak himpit DSAI, untung-untung kalau DSAI berjaya masuk UMNO semula depa nak tumpang sekaki, sebab DSAI pun tak yakin boleh jadi pemerintah tanpa UMNO.

Beliau bagaimanapun enggan menyebutkan nama individu tertentu atau mengesahkan perselisihannya dengan Azmin seperti yang diuar-uarkan dalam parti tersebut.

"Kritik saya ini, dan ini bukan baru, untuk kebanyakan pemimpin dalam Majlis Pimpinan Tertinggi," katanya.

Komen: Kalau hang yang banyak jasa pun depa tak dengar, tak tau nak cakap apa lagi. Patut la Chandra Muzaffar keluar parti awal-awal lagi. Memang parti tak boleh diharap!! Wahai orang-orang kampung…dengarlah seruan ku keluarlah dari parti Keadilan yang tidak pernah Adil itu ….belajarlah daripada keperitan Ezam Mohd Noor.

1 comment:

spongegoat said...

letak jawatan dengan harapan ada yang pujuk le tu....