22 February 2007

Surat Untuk Datuk Kadir

Datuk Kadir yang saya hormati, saya sudah membaca bermacam-macam komen yang Datuk buat mengenai pentadbiran Pak Lah. Syabas kerana komen itu tajam-tajam belaka.

Bagi saya komen mengenai RMK9 ini adalah yang paling panjang (saya ulang yang paling panjang, bukan yang paling baik). Saya sedih membaca apa yang diberitahu oleh Datuk melalui komen-komen itu.

TETAPI saya lebih sedih kerana Datuk juga, yang pernah mendapat habuan daripada Rancangan Malaysia yang lepas-lepas (mungkin RMK9 ini tak sempat kot), tidak berterima kasih kepada kerajaan yang sudah memberikan Datuk kemewahan dan kesenangan yang dikecapi sekarang.

Datuk boleh bantailah Pak Lah kiri dan kanan, Datuk boleh pujilah melangit mantan Perdana Menteri, Datuk boleh kondemlah orang-orang yang tidak sebulu dan sehaluan dengan Datuk sebab seperti kata Datuk dalam posting yang lepas: "mata pena lebih tajam dari pedang".

Mungkin Datuk lupa, kerana beberapa adjustment dalam belanjawan rancangan-rancangan yang lepas, Datuk jadi seorang Melayu yang berjaya sekarang.

Mungkin Datuk nak berkongsi dengan orang ramai dalam blog Datuk, berapa harga kereta BMW 7 series atau BMW 5 series yang Datuk pakai sekarang, berapa harga tanah lot banglo yang Datuk beli di Tropicana sekarang (untuk isteri pertama), berapa pula harga tanah lot banglo di Equine Park yang Datuk beli untuk isteri kedua, berapa pula harga tanah-tanah lot banglo lain yang Datuk miliki, saham-saham yang Datuk dapat masa bekerja dengan Realmild di bawah Anwar Ibrahim dan ketika bersahabat karib dengan Nazri Abdullah (orang kanan Anwar), percutian Datuk ke luar negeri, dll yang mungkin ramai pembaca blog tidak ketahui.

Kepada pembaca blog, Datuk dilihat sebagai pembetul kesalahan, kononnya hendak membetulkan kesalahan, tetapi ramai orang tahu sejarah Datuk di NST, keintiman Datuk dengan Puan Z (sekarang Datin Z) sebelum bergelar isteri dan sebagainya. Harap komen saya ini di siarkan, sekiranya Datuk betul-betul seorang gentleman!

Takbir Allahu Akbar

2 comments:

kadok said...

jawab jangan tak jawab .............

spongegoat said...

tak jawab pun Ybhg Datuk Kadir tu.. maybe x tau kot... or buat2 tak tahu...